Telefon do Zespołu:
58 672-40-63,
58 672-27-02, wew. 29 i 42
adres mailowy: zs@pcprwejherowo.pl
Kierownik Zespołu ds. Świadczeń
- Justyna Mikiciuk (nr tel. wew. 42)
Pracownicy Zespołu:
- Ewa Drzymalska (nr tel. wew. 29)
- Aleksandra Pioch ( nr tel. wew. 29)
- Liliana Protasiuk (nr tel. wew. 42)
- Zdzisława Rek (nr tel. wew. 29)
- Natalia Szlas (nr tel. wew. 42)
Do zadań Zespołu ds. Świadczeń należy w szczególności:
- sporządzanie umów o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej, RDD,
- sporządzanie umów w sprawie zatrudniania osób do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich,
- sporządzanie umów dla rodzin pomocowych,
- prowadzenie dokumentacji rodzin zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka oraz pełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
- przyjmowanie wniosków i sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń:
- na pokrycie kosztów utrzymania dziecka,
- dotyczących zwiększonych kosztów utrzymania dziecka w związku z jego niepełnosprawnością,
- dotyczących wypoczynku poza miejscem zamieszkania dziecka,
- na pokrycie niezbędnych wydatków związanych z potrzebami przyjmowanego dziecka do rodziny,
- na pokrycie wydatków związanych z wystąpieniem zdarzeń losowych lub innych zdarzeń mających wpływ na jakość sprawowanej opieki (jednorazowo lub okresowo),
- na utrzymanie lokalu mieszkalnego dla rodzin zawodowych i RDD,
- na pokrycie kosztów związanych z przeprowadzeniem niezbędnego remontu lokalu mieszkalnego dla rodzin zawodowych i RDD,
- dla pełnoletnich wychowanków pieczy zastępczej - zgodnie z przepisami,
- przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawie odpłatności rodziców lub osób dysponujących dochodem dziecka za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, umarzania w całości lub w części łącznie z odsetkami, odraczania terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty,
- sporządzanie decyzji administracyjnych zmieniających oraz zobowiązujących do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń,
- ustalanie sytuacji osobistej, dochodowej i majątkowej pełnoletnich wychowanków niezbędnej do przyznania świadczenia,
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych celem ustalenia uprawnień do świadczeń dla osób usamodzielnianych, którym pomoc przyznana była na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- sporządzanie zestawień do wypłaty świadczeń pieniężnych dla osób uprawnionych,
- prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia sytuacji bytowo - finansowej osób zobowiązanych do odpłatności za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej kosztów pobytu dzieci umieszczonych
w pieczy zastępczej na terenie innego powiatu, - sporządzanie zestawień za pobyt dzieci w pieczy zastępczej z terenu innego powiatu, celem wystawienia noty księgowej przez Zespół FK,
- udzielanie pomocy cudzoziemcom ze statusem uchodźcy,
- sporządzanie projektów porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego dotyczącymi warunków przyjęcia i pobytu dziecka w pieczy zastępczej,
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 roku o Karcie Polaka i aktów wykonawczych do ustawy.